ul. 1 Maja 86
58-500 Jelenia Góra
tel. 75-7525851, tel/fax. 75-7523627
Oficjalna strona Koła Przewodników Sudeckich przy Oddziale PTTK "Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze

Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” wraz z redakcją „Nowin Jeleniogórskich” zapraszają w dniu 27 maja 2018 r. na wycieczkę nr 16 w ramach tegorocznego Rajdu na Raty. Wyjazd pociągiem o godz. 7.31 do Jakuszyc z przesiadką w Szklarskiej Porębie Górnej.

Trasa długości 14 km przebiega w zachodniej części Karkonoszy. Od przystanku kolejowego w Jakuszycach drogami leśnymi szlakiem zielonym dochodzimy do Owczych Skał. Granitowa grupa skalna o wysokości blisko 20 m (do 1945 r. pomnik przyrody) jest dobrym punktem widokowym na Wysoki Grzbiet w Górach Izerskich. Przez Rozdroże pod Przedziałem idziemy na Halę Szrenicką, na której stoi duże schronisko PTTK. Tu zmieniamy szlak na czerwony i obok malowniczych skałek o nazwie Trzy Świnki idziemy na Mokrą Przełęcz i dalej Mokrą Drogą do schroniska PTTK „Pod Łabskim Szczytem”. W miejscu obecnego schroniska w połowie XVII wieku powstała strażnica graniczna, która później przekształciła się w budę pasterską, a następnie w schronisko turystyczne. Po odpoczynku schodzimy szlakiem żółtym (Stara Droga) obok okazałych granitowych baszt zwanych Kukułczymi Skałami, poniżej mijamy pozostałości ryz (drewniane rynny służące dawniej do spuszczania drewna). Koło Muzeum Mineralogicznego wchodzimy do Szklarskiej Poręby, skąd około godz. 16 odjeżdżamy autobusem PKS lub pociągiem do Jeleniej Góry. Wycieczkę prowadzi Krzysztof Zając ze Lwówka Śląskiego.

Uczestnicy we własnym zakresie ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków, członkowie PTTK z opłaconą składką objęci są ubezpieczeniem zbiorowym.

Opracował Wiktor Gumprecht

Visitors Counter

Oddział "Sudety Zachodnie"

Grupa Karkonoska GOPR

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.