Koło Przewodników Sudeckich przy Oddziale PTTK "Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze oficjalnie zarejestrowało w sądzie czasopismo Karkonosz.
Ten znany i ceniony na rynku tytuł, którego inicjatorem i pomysłodawcą był Tomasz Dudziak wydawany był przez Studenckie Koło Przewodników Sudeckich we Wrocławiu. Do tej pory ukazało się 10 tomów Karkonosza.
Za zgodą i przy wsparciu kolegi Tomasza Dudziaka zamierzamy kontynuować wydawanie Karkonosza, początkowo jako rocznika, potem może częściej.
Biorąc pod uwagę charakter pisma, jego wysoki poziom merytoryczny i szeroki zakres tematyczny zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy i nadsyłania artykułów.
Planujemy następujące działy czasopisma:
- Artykuły krajoznawcze (historia, przyroda, geografia, geologia, architektura itp.).
- Ciekawostki, zagadki, doniesienia.
- Recenzje znaczących publikacji.
Tematyka nadsyłanych artykułów powinna dotyczyć polskich, czeskich i "niemieckich" Sudetów oraz Dolnego Śląska, a także obszarów przyległych jak np. Łużyce, Opolszczyzna itp.
Pragniemy aby publikowane tu materiały znalazły jak najszersze grono odbiorców.
Materiały do 11 zeszytu Karkonosza (Nr 11/2015) należy nadsyłać w wersji elektronicznej do 30 czerwca 2015 roku na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wszelkich dodatkowych informacji udziela Piotr Gryszel e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 608463455
Poniżej załączamy także wymogi wydawnicze dla Autorów.
Pozdrawiam i zapraszam do współpracy
Piotr Gryszel
Redaktor
WSKAZÓWKI DLA AUTORÓW:
Maszynopis powinien spełniać następujące wymagania:
- Tekst sformatowany powinien być w edytorze Microsoft Office Word, czcionka Times New Roman, wielkość 12 pkt..
- Ustawienia strony: rozmiar papieru A5.
- Marginesy: lewy — 2,5 cm, prawy — 3,5 cm, górny i dolny — 2,5 cm. Odstęp między wierszami 1,5; wcięcie na początku akapitu — 1 cm. Justowanie obustronne. Należy unikać wyróżnień w tekście, a strony maszynopisu ponumerować.
- Przypisy dolne: Przypisy rzeczowe umieszczać u dołu odpowiednich stron, czcionka 10 pkt., wyjustowany.
- Tabele i rysunki: Tytuł tabeli nad tabelą (czcionka 10 pkt.), źródło poniżej tabeli (czcionka 10 pkt.). Tytuł i źródło rysunku — pod rysunkiem (czcionka 10 pkt.). Tabele i rysunki (wyłącznie nieskanowane) powinny być zamieszczone w tekście jak najbliżej miejsca powołania się na nie. Przy każdej cytowanej tabeli oraz rysunku należy podać źródło lub informację „opracowanie na podstawie". Tabele i rysunki wraz z tytułem i źródłem powinny się mieścić w kolumnie tekstowej, tzn. w kolumnie o wymiarach (po sformatowaniu) 10 x 16 cm. Rysunek powinien być przygotowany na białym tle. Poszczególne elementy rysunku mogą być wykonane w odcieniach szarości takich, aby zawarty w nich tekst był czytelny. Tekst na rysunku powinien być pisany czcionką Times New Roman 9 pkt, odstęp pojedynczy. Rysunki powinny być przygotowane w Corelu, Wordzie lub Excelu (z dołączonymi plikami źródłowymi) w formie gotowej do druku z możliwością naniesienia na nich poprawek po redakcji wydawniczej. Rysunki wykonywane w Wordzie powinny być zgrupowane, w wykresach z Excela przy dużej liczbie danych zamiast kolorów należy używać wypełnienia deseniem.
- Cytaty. Przy wszystkich cytatach powinno być wskazane ich źródło. W tekście głównym należy stosować odniesienia do literatury w formie przypisów dolnych.
- Opis literatury.
- W opisie każdej pozycji literatury należy podać: nazwisko i inicjał imienia autora, tytuł pracy (kursywą), nazwę wydawcy, miejsce i rok wydania.
Przykład:
Nowosielski S., Centra kosztów i centra zysków w przedsiębiorstwie, AE, Wrocław 2001.
- Prace zbiorowe (tzn. co najmniej trzech autorów lub pod redakcją naukową) można opisać jak w poniższych przykładach.
Przykład:
Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 2002
lub
Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, AE, Wrocław 2002.
Przykład:
Waniowski P., Badanie cen, [w:] Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 2002.
- W razie powoływania się na artykuły w czasopismach lub seriach naukowych należy podać: nazwisko i inicjał imienia autora, tytuł artykułu (kursywą), tytuł czasopisma (w cudzysłowie) lub serii naukowej, rok wydania, numer zeszytu (lub tomu).
Przykład:
Kowal A., Perspektywy integracji europejskiej, „Teraźniejszość i Przyszłość” 2003, nr 4.
Tulibacki W., Wartości i wartości, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 722, AE, Wrocław 2002.
Układ artykułu powinien być następujący:
Nazwisko i imię (czcionka 12 pkt., wyśrodkowane)
Uczelnia, instytucja lub miejsce pracy (czcionka 10 pkt. wyśrodkowane)
TYTUŁ ARTYKUŁU
(wersalikami, czcionka 14 pkt., w jęz. polskim, wyśrodkowane)
Streszczenie w języku polskim (max 850 znaków ze spacjami, czcionka 10 pkt.)
Tekst artykułu (czcionka 12 pkt.) podzielony na następujące części:
- Wstęp
- Tytuł części
- Tytuł części
...............
- Podsumowanie
Literatura
Alfabetyczny spis literatury (czcionka 10 pkt.)
- Nazwisko I., Tytuł, Wydawnictwo, Miejsce rok wydania.
- prace zbiorowe lub pod redakcją: Nazwisko I. (red.), Tytuł, Wydawnictwo, Miejsce rok wydania.
- przykład powołania na rozdział w pracy zbiorowej: Nazwisko I., Tytuł, [w:] Tytuł, red. I. Nazwisko,
Wydawnictwo, Miejsce rok wydania.
- powołanie się na artykuły w czasopismach: Nazwisko I., Tytuł, „Czasopismo” rok wydania, numer.
- powołanie się na artykuły w seriach naukowych: Nazwisko I., Tytuł, seria naukowa nr, Wydawnictwo, Miejsce
rok wydania.
- Ustawa z 25 maja 2001 r. tytuł (Dz.U. rok, nr, poz.).