ul. 1 Maja 86
58-500 Jelenia Góra
tel. 75-7525851, tel/fax. 75-7523627
Oficjalna strona Koła Przewodników Sudeckich przy Oddziale PTTK "Sudety Zachodnie" w Jeleniej Górze

Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” wraz z redakcją „Nowin Jeleniogórskich” zapraszają w dniu 17 lipca 2016 r. na wycieczkę nr 23 w ramach tegorocznego Rajdu na Raty. O godzinie 8.37 wyjeżdżamy z Jeleniej Góry pociągiem do Trzcińska. Trasa wycieczki długości 14 km prowadzi przez północno-zachodnią część Rudawskiego Parku Krajobrazowego. Z przystanku kolejowego w Trzcińsku ruszamy szlakiem niebieskim, po przejściu przez most na Bobrze ścieżkami leśnymi do ośrodka „Tabor pod Krzywą” i dalej na szczyt Sokolika mijając malownicze skały Krzywa i Sukiennice. Z platformy widokowej na Sokoliku Dużym oglądamy obszerną panoramę pasm górskich otaczających Kotlinę Jeleniogórską. Szlakiem czerwonym schodzimy do schroniska PTTK „Szwajcarka”, budynek w którym się mieści to dawny domek myśliwski wybudowany w 1823 roku w stylu tyrolskim dla księcia Wilhelma, brata króla Prus. Po odpoczynku idziemy do Karpnik, na zalesionym wzgórzu za ruinami kościoła ewangelickiego oglądamy duży kamienny krzyż postawiony dla uczczenia mieszkańców wsi poległych w czasie I wojny światowej. Na zachodnim krańcu miejscowości w parku stoi starannie odrestaurowany neogotycki pałac (obecnie luksusowy hotel – wnętrza niedostępne). Drogą przez Krogulec dochodzimy do Bukowca. Na skraju wsi w lesie sztuczne ruiny z początku XIX w. z cylindryczną wieżą – dobry punkt widokowy na Karkonosze i Kotlinę Jeleniogórską. W pobliżu klasycystyczny pałac wybudowany w 1800 r. przez właściciela wsi hrabiego von Redena. Powyżej na wzgórzu pseudoantyczna Świątynia Ateny – letni pawilon hrabiny. W parku przypałacowym zatrzymujemy się na odpoczynek przy ognisku. W końcowej części wędrówki idziemy do Kostrzycy, skąd po godz. 16 odjeżdżamy autobusem PKS do Jeleniej Góry. Wycieczkę prowadzi Wiktor Gumprecht z Mysłakowic (tel. 500 279 011). Uczestnicy we własnym zakresie ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków, członkowie PTTK z opłaconą składką objęci są ubezpieczeniem zbiorowym.

Opracował Wiktor Gumprecht

Visitors Counter

Oddział "Sudety Zachodnie"

Grupa Karkonoska GOPR

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.